Sou a: Inici / Cartera de projectes / Cartera de Projectes 2023 / Comunicació del Vicerector d'Estratègia Digital

Comunicació del Vicerector d'Estratègia Digital

Benvolguda companya,
Benvolgut company,

L' Estratègia Digital és un element clau per assolir els reptes plantejats des de l'equip de Govern i esdevé esencial per al bon funcionament de tota institució moderna i la seva preparació pels desafiaments futurs.

Els processos i serveis de la UPC ja no s'entenen sense el recolzament de les tecnologies de la informació i comunicació. Per això, les necessitats i els projectes de base tecnològica són cada cop més creixents, i cal comptar amb un enfocament eficaç i racional que permeti generar valor més estratègic donat els recursos TIC limitats.

Des de l'any 2020, s'elabora la Cartera Estratègica de Projectes TIC, com a mecanisme d'avaluació i priorització de necessitats TIC de manera transparent, transversal i estratègica. De cara al proper 2023, endeguem de nou el procés per identificar i prioritzar la Cartera de Projectes TIC incorporant alguns canvis importants per alinear encara més la Cartera amb Pla Estratègic de la Universitat, simplificar el procés i assolir una millor planificació, desenvolupament i avaluació dels projectes.

Dit això, davant la quantitat de projectes que encara no han finalitzat i/o no s'han iniciat de convocatòries anteriors, s'ha optat per una crida restringida a les Comissions Funcionals TIC (Responsable funcional i TIC). Per tant, tret d'alguna necessitat imperiosa, caldria no afegir més demanda, i focalitzar-nos en finalitzar projectes en curs i revisar els prioritzats en anys anteriors que no s'han iniciat. En aquest segon cas, cal seguir el nou procediment i aprofitar per reflexionar i actualitzar el projecte.

Voldria incidir en la necessitat que els projectes que integrin la Cartera de Projectes TIC promoguin la usabilitat i el disseny de les aplicacions posant les persones usuàries al centre, i la integració d'informació, per tal que no es demanin dades que la universitat ja té. Cal a més que les solucions estiguin conceptualitzades en global i evitin multiplicitat de solucions.

Així doncs, a partir d’ara ja podeu consultar les novetats referents a la Cartera i la informació relacionada amb el procés en aquest enllaç. Reitero el prec de fer focus en aquells projectes urgents i imprescindibles.

Una vegada conclòs el període de presentació, revisió i priorització de propostes, el Consell de Direcció aprovarà els projectes que es publicaran a primers d'any.

Per descomptat, estem a la vostra disposició per a ajudar-vos a l'Oficina de Gestió de Projectes (PMO).

Cordialment,
Àlvar Vinacua