Comunicació del Vicerector d'Estratègia Digital

Benvolguda companya,
Benvolgut company,

L' Estratègia Digital és un element clau per assolir els reptes plantejats des de l'equip de Govern i esdevé esencial per al bon funcionament de tota institució moderna i la seva preparació pels desafiaments futurs.

Els processos i serveis de la UPC ja no s'entenen sense el recolzament de les tecnologies de la informació i comunicació. Per això, les necessitats i els projectes de base tecnològica són cada cop més creixents, i cal comptar amb un enfocament eficaç i racional que permeti generar valor més estratègic donat els recursos TIC limitats.

Des de l'any 2020, s'elabora la Cartera Estratègica de Projectes TIC, com a mecanisme d'avaluació i priorització de necessitats TIC de manera transparent, transversal i estratègica. De cara al proper 2023, endeguem de nou el procés per identificar i prioritzar la Cartera de Projectes TIC incorporant alguns canvis importants per alinear encara més la Cartera amb Pla Estratègic de la Universitat, simplificar el procés i assolir una millor planificació, desenvolupament i avaluació dels projectes.

Dit això, davant la quantitat de projectes que encara no han finalitzat i/o no s'han iniciat de convocatòries anteriors, s'ha optat per una crida restringida a les Comissions Funcionals TIC (Responsable funcional i TIC). Per tant, tret d'alguna necessitat imperiosa, caldria no afegir més demanda, i focalitzar-nos en finalitzar projectes en curs i revisar els prioritzats en anys anteriors que no s'han iniciat. En aquest segon cas, cal seguir el nou procediment i aprofitar per reflexionar i actualitzar el projecte.

Voldria incidir en la necessitat que els projectes que integrin la Cartera de Projectes TIC promoguin la usabilitat i el disseny de les aplicacions posant les persones usuàries al centre, i la integració d'informació, per tal que no es demanin dades que la universitat ja té. Cal a més que les solucions estiguin conceptualitzades en global i evitin multiplicitat de solucions.

Així doncs, a partir d’ara ja podeu consultar les novetats referents a la Cartera i la informació relacionada amb el procés en aquest enllaç. Reitero el prec de fer focus en aquells projectes urgents i imprescindibles.

Una vegada conclòs el període de presentació, revisió i priorització de propostes, el Consell de Direcció aprovarà els projectes que es publicaran a primers d'any.

Per descomptat, estem a la vostra disposició per a ajudar-vos a l'Oficina de Gestió de Projectes (PMO).

Cordialment,
Àlvar Vinacua