CETIC Audiovisuals 19/06/2018

19/06/2018 de 12:00 a 14:00 (Europe/Madrid / UTC200)
Sala Petita - Rectorat
Vr. Fernández, Vr. Silvestre, David López, Ana Rosa Cánovas, Jordi Prats, Sofia Pascual, Mercè Oller i Isabel Darnell

1. Formalització de la CETIC (Establiment de rols) - ID
  2. Videoteca (Resum projecte/Situació actual/Decisions a prendre) -JP
  3. Protocol funcionament servei (Checklists-Trello) -SP
  4. Punt informació i entrada sol·licituds / Catàleg de serveis - ID
  5. Guia estil (Manual) - ARC
  6. Proposta de convocatòria audiovisual UPC - MO
  7. Proposta (Exemple Terrassa) Criteris per imputar costos - SP
En cartera:
  1. Inventari equipament (equips TIC)
  2. Criteris de qualitat tècnica
  3. Subtitulat/traducció automatitzat

1. Formalització de la CETIC (Establiment de rols)
    1. S'estableixen els següents rols que s'acorda seran rotatoris
      • Responsable Tècnic: Sofia Pascual
      • Responsable Funcional: Santiago Silvestre
      • Editor: Isabel Darnell
    2. Es fa pública la CETIC Audiovisuals al web Espai TIC
  2. Protocol funcionament servei (Checklists-Trello)
    Es passa al punt 3 de l'ordre del dia ja que Jordi Prats està en una reunió i mentre esperem avancem aquest punt. Sofia Pascual fa una explicació de la proposta inicial de funcionament.
    David López proposa fer una valoració inicial de la idoneïtat de fer el projecte abans de la seva validació final. Comenta que cal, des del punt de vista docent, que els vídeos passin una checklist per veure si s'aconsegueixen Learning outcomes (objectius pedagògics concrets).
    S'acorda afegir aquesta validació en el moment en que es rep l'encàrrec i si s'escau, proposar un redefinició de l'encàrrec amb el responsable del tema que s'hagi de retocar (Tema pedogògic -> ICE, Comunicatiu -> Servei Comunicació...). Al final es proposa fer una validació del què s'ha fet per veure si es pot incloure "segell" UPC al vídeo.
    Es proposa fer un vídeo/conjunts de vídeos que siguin un manual de Com fer vídeos, i es parla també de fer un MOOC sobre com fer MOOC's a la UPC
    David López mostra el seu interès en tenir un coneixement de la producció audiovisual global de la UPC. S'acorda afegir-lo a ell o a qui delegui al Trello de seguiment de projectes i a la llista de correu de la coordinació tècnica
  3. Videoteca (Resum projecte/Situació actual/Decisions a prendre)
    Jordi Prats fa una resum del projecte que s'ha desenvolupat fins ara (iniciat el 2015) i en quin punt ens trobem.
    Vr. Fernández aposta per la platafoma Pumikit i dona el seu suport per seguir amb aquest projecte i posar-lo en marxa. Comenta que buscarà recursos per tirar-ho endavant.
    Vr. Fernández parla amb Marga per veure qui posa treballar en aquest equip a part dels membres originals i engegar el projecte. De moment hi ha tres tècnics (Fran Mañez (Àrea TIC- BIB), Janet (UPCnet), Francesc Mancho (Manresa).
    Es tindrà en compte el tema de l'streaming per oferir el servei a tota la UPC.
  4. Punt informació i entrada sol·licituds / Catàleg de serveis
    Es presenta l'espai temporal d'informació, fins a tenir un genweb propi, dels serveis (al web Serveis TIC) i es mostra el catàleg de serveis de producció audiovisual. També es mostra el formulari de recepció de peticions i exemples de videos que tenim.
    Aquest web es farà públic al setembre i es farà difusió (campanya si s'escau) per a tota la UPC.
  5. Guia estil (Manual)
    Ana Rosa Cánovas comenta que estan treballant en una guia d'estil per a productes audiovisuals UPC i un llistat de requeriments tècnics. Comenta que al juliol en tindran una primera proposta.
  6. Proposta de convocatòria audiovisual UPC
    Mercè Oller comparteix una proposta de convocatòria de projectes audiovisuals. S'ha de treballar més però s'acorda fer-ne dues, una al voltant de Nadal i l'altre al juny. Aquesta convocatòria servirà per fer planificació de feina i prioritzar-la.
  7. Proposta (Exemple Terrassa) Criteris per imputar costos.
    Sofia Pascual exposa les condicions per assignar una tarificació o una altra dels serveis que actualment es fa servir a Terrassa. S'accepta amb la modificació que ara l'usuari UPC és global i no es diferencia entre personal escola i extern. Aquest punt és sensible i VR Fernández comenta que es mirarà de compensar a les escoles per aquest factor.

Acords

• Es fa publica l'espai de la CETIC Audiovisuals al web Espai TIC
  • La fase pilot d'aquest servei s'inicia al setembre amb 4 centres de produccció (Terrassa, Camins, Comunicació i LISA). Aquest pilot durarà 4 mesos.
  • S'acorda afegir una valoració en temes pedagògics, comunicatius o estratègics dels encàrrecs, en el moment que es rep l'encàrrec i, si s'escau, proposar un redefinició del projecte amb el responsable del tema que s'hagi de retocar (Tema pedogògic -> ICE, Comunicatiu -> Servei Comunicació...).
  • S'acorda afegir a David López o a qui delegui al Trello de seguiment de projectes audiovisuals i a la llista de correu de la coordinació tècnica.
  • Vr. Fernández parla amb Marga per veure qui posa treballar en la Videoteca, a part dels membres originals, i engegar el projecte. S'aposta per Pumukit com gestor.
  • Farem públic el web del Servei de Producció Audiovisual al setembre i es farà difusió (campanya si s'escau) per a tota la UPC. Aquest web serà l'entrada provisional fins a tenir un genweb específic per als Serveis Audiovisuals UPC.
  • Publicar una convocatòria de producció audiovisual UPC a final de l'any 2018.